امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

برای خرید نهال انگور شاهانی به سایت دهوین مراجعه کنید:

مشخصات انگور شاهانی (شانی) و نهال انگور شانی:

شما برای پرورش انگور شانی، باید به خوبی با ویژگی های این نهال انگور شانی، آشنایی داشته باشید تا بهترین نمونه آن را خریداری کنید. انگور شاهانی، دارای حبه قرمز تیره می باشد که درون آن دانه های به نسبت درشتی وجود دارد. درخت انگور شانی و نهال انگور کشمشی، از جمله نهال هایی می باشد که در کشور ایران طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل افراد زیادی آن را خریداری کرده و در باغ خود می کارند. ارقام انگور بسیار متنوع می باشد و یکی از این ارقام نوع شانی، است که کشاورزان زیادی آن را می کارند.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که انگور شانی، دارد تازه خوری آن می باشد. بسیاری از کشاورزانی که در صنایع تبدیل فعالیت می کنند باید بهترین نهال انگور شانی، را خریداری کرده و اقدام به کاشت آن نمایند. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که تنها در برخی از مناطق خاص می توانند این انگور را کشت نمایند. ولی در واقع باید بدانید انگور شاهانی، در هر منطقه ای که شما مایل باشید آن را کشت کنید کاشته می شود.

مشخصات نهال انگور شانی

از انگور شانی می‌توان برای تهیه مویز، ترشی و سرکه شانی استفاده کرد. انگور شانی در بردارنده موارد مفیدی از جمله ویتامین‌های A و B و C، منیزیوم، کلسیم و آهن است. بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌هایی مانند مشکلات کبد، بیماری قند، کلسترول خون، سرطان، کم خونی و غیره از این میوه استفاده می‌کنند. گفته شده که این میوه برای پاکسازی معده نیز فوایدی دارد.

برای کاشت نهال انگور شانی، به نکات زیر توجه کنید:

آب و هوا: نهال انگور شانی در برابر سرما مقاوم است، اما بادهای شدید ممکن است آن را نابود کند. سعی کنید که نهالستان خود را در جایی تاسیس کنید که شرایط مساعد برای رشد نهال انگور شانی وجود داشته باشد.

خاک: خاک یکی از عوامل مهمی است که باید در کاشت نهال انگور شانی به آن توجه شود. بهتر است از خاک‌های شنی رسی و سبک استفاده کنید و از کاشت نهال در خاک‌های اسیدی و نمک دار بپرهیزید. همچنین نفوذپذیری خاک بسیار مهم است؛ خاک باید نفوذپذیری بالایی داشته‌باشد.

انتخاب نهال: نهالی که تهیه می‌کنید باید سالم باشد و ارتفاع آن به حداقل 30 سانتی‌متر و قطر آن 1 سانتی‌متر باشد. اگر نهال با کیفیت و قیمت مناسب می‌خواهید، نهالستان پالیز نهال انتخاب خوبی است.

فاصله و عمق مناسب رشد نهال انگور شانی:

رعایت فاصله بین نهال ها، فضای نور رسانی و رشد تکمیلی درختان بالغ را فراهم می کند.

نهال های انگور (Grape Seedling) برخلاف گیاهان نورگریز در معرض نور گرم خورشید رشد می کنند.

فاصله را با توجه به این نکته و ابعاد درخت بالغ از 2*3 تا 3*3 در نظر می گیریم.

در زمین های تپه ای فاصله کمتر و در کاشت دیم فاصله بیشتری نیاز می باشد.

در برخی مناطق ایران گیاه انگور شانی، زیر کشت دیم می رود.

عمق مناسب کاشت با توجه به طول و گستردگی ریشه ها قابل تعیین می باشد.

این مورد را بر اساس سن نهال و رقم مورد کاشت انتخاب می کنیم.

معمولا چاله ها طول 0٫5 متر تا نهایت یک متر کفایت می کنند.

برای ریشه های پخش شده نهال در هنگام حفر، پهنایی به اندازه 80 سانتی متر برای گودال در نظر می گیریم.

توان رشد درخت بسیار وابسته به عمق مناسب ریشه ها و شرایط مناسب کاشت می باشد.

مهم ترین دانستنی های مربوط به آبیاری انگور های شاهانی:

از دیگر ویژگی هایی که انگور شاهانی، برای رشد به آن نیاز دارد آبیاری منظم می باشد. اگر سیستم آبیاری نهال را به خوبی انتخاب نکنید بدون شک رشد نهال به خوبی رخ نمی دهد. سیستم های آبیاری متنوع می باشد و به همین دلیل شما باید یکی از آنها را که مناسب آن نهال می باشد را انتخاب کرده و آبیاری نهال را از آن طریق انجام دهید.

هرچه که هوا گرمتر باشد خاک آن زودتر خشک می شود، بنابراین شما به محض اینکه خاک نهال خشک شد باید آبیاری آن را انجام دهید ریشه انگور شاهانی، در خاک بسیار ارتفاع زیادی دارد و به همین دلیل باید آبیاری آن به گونه ای باشد که آب به تمامی نقاط ریشه برسد. نوع خاک در آبیاری نهال انگور شانی، اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی با نوع خاک خود پی شاز کاشت آشنایی داشته باشید.

ارسال دیدگاه